søndag 31. januar 2010



laaang bloggtørke men nå!!!!



DET KRIBLER OG KLØR OG UTE DET SNØR!!!!!!!!!!!

Ser ut som om vi kan få en laaaang vinter!!!!!!!!!!!





Inne spirer og gror det, noe er prikklet og mye venter på tur. Noe måtte gjøres.

Så idag gikk jeg resolutt igang med å kle drivhuset. Halvparten av arealet er kledd og taket er senket-

Nå er jeg bare spent på om temperaturen kryper nok opp til at jeg kan flytte ut plantene etterhvert, for inne blir det både trangt og varmt og lite lys.(her spirer Pelargonium Aventi white)
TOMATPLANTER!!!!!!!!..... ja det blir det visst nok av her og. Green Grape og Tiny Tim i fleng. Ellers har jeg en mengde frø som enda ikke har kommet i jord, men det er jo så forbaska vanskelig å forestille seg at : DETTE -SKAL BIL
SOM DETTE OM NOEN FÅ MÅNEDER
-

























































































































































5 kommentarer:

amo sa...

Ja, skal si vi har hatt skikkelig gammeldags vinter i år. Virker som det er lenge til våren, men nå begynner jeg å merke at det blir lysere om kveldene. Så det går riktig vei. Snart er nok drivhuset ditt overfylt av spirer.

Kristin sa...

finnes en mulighet for det ja :-) og så må jeg øve meg mer på blogg, detta ble jo helt villt i oppsettet, og alt det der vi lærte den kvelden vi hadde virket veldig logisk, og noen notater ble tatt, men her må nok det meste inn med teskje.

Unknown sa...

Ja hiv inn en liten varmeovn. Jeg kjøte en på Grønt Fokus. Helt topp.
Så gøy at vi er igang!

AnitaH2 sa...

Hmmm? Her la jeg da inn en liten kommentar i går, om at du for en uke siden påstod at du ikke gadd å fore drivhus...
Takk for frøene jeg nok en gang glemte, forresten. Det blir nok akeleier fra Fru B. til slutt, skal vi se!

Kristin sa...

Ja, det er utrolig hva som skjer når "rommet" blir overfyllt og en får råd om at her er det nok forlite lys :-) Dagen etter for jeg avsted for å kjøpe plast. Rommet inne har også fått mere lys iform av ei slik lampe vet du som skal gi bedre lyst og liv til oss mennesker. Fant den lengst inne i en bod!!!!! tenker at det må vel hjelpe litt på de stakkars små spirene også ;-)