fredag 29. april 2011

FINGRENE FUNGERER BEDRE :-)

Nå er det igrunnen bare håndleddet som er avstivet av gips.... så nå er det full fart "in slow motion"

Ifjor fikk jeg en ynkelig liten blodbegerspire av Ellea.
Hadde ikke tro på at den skulle overleve... men, - den lille pinglen resulterte i to kjempefine ampler.
Hang dem inn i kjelleren i høst, men de er nok døde. Hadde sikret meg frø, så om noen ønsker seg blodbeger er det bare å hyle til. her spirer og gror de noe helt enormt.

Selv om jeg er noe sent ute i år, så mangler det ikke på antallet av hva som er sådd og prikklet. Nicotiana har jeg i hvit, lilla og lime, + en mix p.erfume.
Ellers har jeg en mengde tomater av ymse slag. Green grape, allicante osv, men de er jo ganske små.
Vi trives ute i hagen i disse gode varme dager som vi har nå.
Toypuddelvalpen Chico (10 uker gammel) elsker å riste jorden av løvetannplantene jeg graver opp.
Han var nybadet og frisert før dagens hagetur. Nå lukter han en deilig blanding av shampo, balsam og hagejord.

1 kommentar:

Tresje sa...

Ja det har vert noen deilige dager i hagen, men i dag er det surt.
Gleder meg til å treffe den lille ballen :)