lørdag 1. august 2009

Dammen min og litt til.......

Mamma!!!! E savner noe i den derre bloggen din.....
Du må jo se til å få inn et bilde av den ferdige dammen din sa Linda ;-)

Det er ikke lett å alltid følge med, sånn på sommeren ... he,he, har jo ikke klart de helt tidligere heller, men altså NÅ!!!

I dag, etter noen meget hektiske uker, har hagen fått min fulle oppmerksomhet.

Det har gjort "vondt" å knipe blomster.... og til å begynne med var jo det helt greit. Det var så frodig så. Men jeg kan vel angre nå.... ?

Her er inngangspartiet da alt var greit :-)

I dag gikk jeg berserk med saksa på laaaanggrodde Petunia Primetime burgunder......



og slik ser det ut nååååå.
Huff det er sååå trist!
Men, jeg har ett lite håp om at det tar seg opp igjen.

Prøvet samme taktikken på en ampel for noen uker siden, og slik ser den ut idag.
Ellers har de fleste bed og krukker, i dag, fått stifte bekjentskap med saks og tang, og som Ellea skrev i bloggen sin, så får vi glede oss over det dom ser bra ut. Og på avstand, og i fra rett vinkel, så ser det ikke så værst ut, men ved Gud,.. trå det ikke for nært.....










I "MITT DRIVHUS" er jeg "fryktelig" stolt av melonene mine, spansk Couantaloup, mine Tomater, Balconi, alle paprikane og chilliene mine og tomaten Tiny Tim som som jeg fikk av Ellea.
Ellers har jeg lært,- som førsteårs eier av drivhus, og på eksprimentstadiet på det meste..... Knip blomstene hardt og tidlig. Så like mange blomster, men kanskje på litt forskjellige tidsrom??? slik at jeg har noe å bytte ut med etterhvert......










Nå var jeg vel god med å legge inn bilder eller????? men himmel, jeg trenger nok mere opplæring, for detta tok timer.....

8 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Det ser kjempekoselig ut i hagen din :) Fin dam!

Ha en fin søndag! Hilsen Margrethe

Kristin sa...

Hei Margrethe, nok ei dame som er oppe i natten :-) koselig at du tittet innom.

Ellen Walnum sa...

Guri malla så flott den dammen din ble!!!!!

Og så frodig det er i drivhuset ditt:-) Riktig flink er du blitt til å sette inn bilder.....det går raskere etter hvert, men det tar litt tid ja.........

amo sa...

Så fint og frodig du har det både i drivhus og hage. Den dammen var jo kjempeflott!

AnitaH2 sa...

Se der, ja! Flinke damen!

Linda S. L sa...

se her ja mams, der va det bilder vet du. kjempe flink har du hvert :) :) Og så flotte bilder du tar da :)
tid tar det å redigere bilder og skrive tekst til, går lettere etterhvert og en halverer kanskje tiden. Men ja, ikke for no anna at jeg sitter til lange nattetimer hehe...et lite tips kan være å laste opp alle bildene du vil bruke, og så skrive tekst. Men da må du starte med å laste opp det bildet du vil ha til sist. skjønte? hi hi jeg får vise deg en dag om ikke vøtt ;)
klem

Kristin sa...

Takk til alle besøkende... var kjempekoselig å få litt respons. Hus og hage har idag seilt sin egen sjø.... fikk gubben til å slenge litt vann til agurkene sånn i kveldstimene mens jeg renset 10 liter blåbær for hånd.(jeg jobbet intenst i 3 timer)
Blåbærtur er det mange, mange år siden jeg har vært på, men turgjengen fristet oss, og utstyret var ikke helt på plass. Blir det flere turer skal jeg ha renseutsyr og. Imorgen blir det hus og hage igjen ;-)

Unknown sa...

Å dæ auuuu! Melone`r!! Hos meg er det bare erter enda.

Ja jeg kommer i dag å sjekker ut dette her. Er totalt misunnelig nå altså.